خودروهای آینده
نوشته شده توسط : shakiba

ماشین ها همیشه در حال تغییر هستند. هر سال تکنولوژی جدیدی به وجود می آید که به سرعت وسایل نقلیه روزمره ما را به حرکت در می آورد، تکنولوژی های جدید را به آن اضافه می کند، عملکردهای موجود را بهبود می بخشد یا طراحی را کاملا رادیکال می کند. اما چه انتظاری می توانیم از ماشین های آینده داشته باشیم؟ آیا آن ها به سرعت بهبود خواهند یافت یا ما طراحی را تکمیل کرده ایم؟ ما هیجان انگیزترین تکنولوژی ها، مفاهیم و مدل های آینده را برای آینده ماشین ها انتخاب کرده ایم.

https://www.caranddriver.com/features/g28985154/future-cars/

تسلا سایبرتراک

این واقعاً مجموعه ای از اتومبیل های آینده نگرانه بدون Cybertruck تسلا نیست! این خودروی بدنام در سال 2019 رونمایی شد اما اخیراً بار دیگر به تعویق افتاده و سال 2023 به عنوان تاریخ جدید استقرار اعلام شده است.

Cybertruck بیشتر برای انعطاف پذیری ساخته شده است. از پوست ساختاری فولاد ضد زنگ Ultra-Hard 30X Cold-Rolled برای سفت کردن قاب خودرو استفاده می کند. این یک روش پیچیده برای گفتن این است که فریم ماشین به طور جدی قوی است. همچنین این همان چیزی است که باعث طراحی اینده نوک تیز خودرو می شود، زیرا فلز نورد سرد تا حد زیادی انعطاف پذیری و شکل پذیری خود را از دست می دهد.

علی رغم انتشار ویدیویی از تخریب آسان پنجره های سایبرتراک توسط ماسک در نمایشگاه سایبرتراک، تسلا ادعا می کند که استحکام این شیشه ها تا پنجره ها ادامه دارد.

کامپوزیت فوق مقاوم شیشه و پلیمر ظاهرا نیرویی را جذب و هدایت می کند که پنجره های شما را ایمن نگه می دارد.

تسلا همچنین ادعا می کند که سایبرتراک قادر خواهد بود بیش از ۶،۳۵۰ کیلو گرم - تقریبا وزن یک فیل بوته ای متوسط آفریقایی - را یدک بکشد.

این آمار بسیار قابل توجه است اما با تمام تاخیره ای زیاد، به خوبی می تواند در دستیابی به همه آن ها موفق باشد.

آموزش های مفید

BMW iX Flow

iX Flow بی‌ام‌و یکی از بسیاری از خودروهایی بود که در CES 2022 معرفی شد. در حالی که به‌طور باورنکردنی عادی به نظر می‌رسد، مانند خودرویی که صدها بار در یک سفر جاده‌ای از کنار آن می‌گذرید، ترفند مهمانی بسیار خاصی دارد. با لمس یک دکمه، iX Flow می تواند کاملاً رنگ را تغییر دهد.

این امر به لطف یک صفحه نمایش جوهر الکترونیکی رنگی امکان پذیر است. منظور اصلی این است که این خودرو با یک صفحه نمایش الکترونیکی بزرگ با میلیون ها میکروکپسول پر از رنگ پوشیده شده است. در هر یک از این کپسول ها، رنگدانه های سفید با بار منفی و رنگدانه های سیاه با بار مثبت وجود دارد. وقتی یک میدان الکتریکی تغییر می کند، رنگدانه انتخابی به سطح می آید تا رنگ خودرو تغییر کند.

حتی لازم نیست که کل ماشین تغییر رنگ دهد. BMW آن را با راه راه‌های مسابقه‌ای، تکه‌هایی با رنگ‌های مختلف و سوئیچ‌های یکپارچه از سفید به سیاه در سراسر خودرو به نمایش گذاشت.

در حالی که این احساس شبیه خودرویی است که مستقیماً از یک فیلم جیمز باند بیرون کشیده شده است، در حال حاضر فقط یک مفهوم است. هنوز مشخص نیست که BMW واقعاً این فناوری را ارائه خواهد کرد یا خیر. همچنین سؤالاتی وجود دارد که میلیون ها میکروکپسول در یک محیط واقعی چقدر خوب هستند.

خواندن مطالب بیشتر درباره تکنولوژی





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: